the Weird Wonderland
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

the Weird Wonderland

.: Erilainen foorumiroolipeli :.
 
PääsivuLatest imagesRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 the WW - Säännöt

Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Grinner
the Twisted Mastermind
the Twisted Mastermind
Grinner


Viestien lukumäärä : 33
Join date : 08.01.2011

the WW - Säännöt Empty
ViestiAihe: the WW - Säännöt   the WW - Säännöt EmptySu Tammi 09, 2011 3:54 pm

1. Tämä foorumiroolipeli on K15- ikärajallinen joten tekstikin saattaa olla senmukaista(merkitty otsikkoon).

2. Toisten piirtämiä kuvia ei liitetä hahmoesittelyihin ellet osaa sanoa kuka kuvan on piirtänyt. 'Todellisten' henkilöiden kuvat hahmoesittelyissä ovat sallittuja niin kauan kuin tiedät niissä esiintyvän henkilön nimen/nimimerkin jollain sivustolla.

3. Muita pelaajia ei loukata, haukuta, ym. Asiallinen käyttäytyminen on foorumilla muutenkin vaadittu.
Värejä käyttää viesteissään ainoastaan ylläpitäjä ilmoittaessaan asioista.

4. Off-Game-(eli keskustelu-)alueella puhekielen käyttäminen on sallittua(samoin kirosanojen käyttö sivistyneen maun määrittelemissä rajoissa), On-Game-(eli itse peli-) alueella kirjoitetaan kirjakielellä ja yksikön kolmannessa(yks. 3, hän) tai ensimmäisessä(yks. 1, minä) persoonassa ja imperfektimuodossa(esim. "Hän kirjoitti kirjan"). Koetetaan välttää kirjoitusvirheitä peliviesteissä etenkin muttei niitä seurata eikä niistä saa rangaistusta(korkeintaan huomautuksen). Pelialueella saa käyttää kirosanoja, muttei älyttömissä määrin(joka toinen sana ei saa olla kirosana). Hahmojesi puhuessa saat käyttää pelatessakin puhekieltä mutta vältä sen joutumista itse tapahtumien sekaan(esim. - "Moi", hän huikkasi ja heilautti innostuneena kättään - tai - 'Ei helkkari, nyt mä mokasin', hän kirosi mielessään. - )

5. Hahmojesi puhekirjoitetaan "lainausmerkkien sisään" ja hahmojesi mielessään pohtimat ajatukset kirjoitetaan 'yläpilkkujen sisään'(ja ajatukset mielellään myös kursivoidaan. Foorumiroolipeleissä harvemmin käytetään **- merkkejä eikä niitä tässäkään pelissä käytetä ellei sitten hypätä joidenkin tapahtumien yli;

Esim.

"Hyvää yötä", hän mumisi ja sulki silmänsä nukahtaen oitis.

******

Aamulla herätessään hän tunsi olonsa väsyneeksi. Hän ei ollut saanut kunnolla nukutuksi.

Tässä siis hypättiin yön tapahtumien(eli tässä tapauksessa vain nukkumisen) yli.

6. Noudatetaan foorumin selkeitä ohjeita!

7. Foorumille rekisteröidytään vasta kun - tai jos - hahmopyyntö ja pelinäyte on hyväksytty! Pelaaja siirtää itse hahmopyyntönsä hahmoesittelyihin ja poistaa siitä sellaiset tiedot kuin; oman nimimerkkinsä, oman ikänsä ja pelinäytteensä.

8. Mikäli ongelmia tulee foorumilla voi ottaa yhteyttä minuun(Grinner).

-----------------------------------------------

Foorumiroolipelien yleiset säännöt(jotka pätevät myös tässä ropessa!).

1. Wikipedia kirjoitti...
Wikipedia kirjoitti:
Hahmosta ei saa muovata voittamatonta. Jos hahmosi on ylivoimainen älyllisesti sekä voimallisesti (toisin sanoen "munch") ei kukaan tahdo pelata kanssasi. Autohittaaminen on kiellettyä. Autohittaaminen tarkoittaa toisen pelaajan hahmon ohjailemista tai vahingoittamista ilman kyseisen pelaajan lupaa. Peliviestit tulee kirjoittaa kunnollisesti. Viestit jotka kuhisevat kirjoitusvirheitä tai nettislangia eivät ole kanssapelaajille mukavaa luettavaa, ja kirjakielellä kirjoittaminen saattaa olla myös opettavaista.


Eli yllä mainittuja, munchausta, autohittausta(ilman vastapelaajan lupaa), ym. ei saa foorumilta löytyä(lue näistä lisää "Roolipelaaminen"- viestistä)!
Takaisin alkuun Siirry alas
https://weirdwonderland.palstani.com
 
the WW - Säännöt
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
the Weird Wonderland :: the Weird Wonderland :: Peli-info-
Siirry: